Dnes je už druhý deň 10 dňovej výzvy! Počas ďalších 8 pracovných deň, Vám predstavíme vždy jedno zo základných pravidiel etikety bežného života, ktoré by mal ovládať každý z nás a Vy ho následne zavediete do svojho života. 🙂
2. PRAVIDLO: Prichádzajte na čas.
Hovorí sa, že „Presnosť je výsada kráľov“. V prípade, ak máte dohovorené stretnutie na presný čas, vyhnite sa meškaniu. Nezáleží na tom, či ide o schôdzku s lekárom alebo pracovný obed. Snažte sa prichádzať v dohovorenom čase. Maximálne akceptovateľné meškanie je 15 minút. Prichádzaním na čas vyjadrujete rešpekt osobe, s ktorou sa máte stretnúť. Uvedomte si, že ak prídete neskôr, oberáte druhých ľudí o ich drahocenný čas, ktorý mohli využiť zmysluplnejšie. V prípade, že meškaniu neviete zabrániť, informujte obratom osobu, s ktorou sa máte stretnúť o tom, že budete meškať a taktiež o tom, koľko minút budete meškať. Nespoliehajte sa na to, že ste o chvíľu na mieste, druhá strana na Vás nemusí počkať.
Existujú rôzne spôsoby ako zabrániť meškaniu, tu máte pár tipov:
- zistite si vopred, kde je miesto stretnutia a trasu k nemu,
- vypočítajte si čas potrebný na dostavenie sa na miesto stretnutia, zohľadnite dopravu, zápchy, nepredvídateľné udalosti,
- kúpte si diár a plánujte si svoj deň, v prípade, že používate rôzne aplikácie, nastavte si upozornenie na prichádzajúcu schôdzku aspoň 30 minút vopred,
- Vaše plánovanie musí byť reálne, naplánujte dostatok času na úlohu, ktorá stretnutiu predchádza,
- spíšte si zoznam úloh aspoň deň vopred, bude sa Vám lepšie zaspávať,
- vstaňte hneď ako Vám zazvoní budík,
- odkladajte si svoje veci vždy na jedno miesto, udržíte si tak poriadok a nebudete strácať čas hľadaním,
- skúste si hodiny nastaviť o niekoľko minút dopredu alebo začnite vstávať skôr.
Tak ako je to správne?
Na stretnutia prichádzajte v časom rozpätí 5 minú vopred a maximálne 15 minút po dohovorenom čase stretnutia. Vždy na prípadné meškanie upozornite a ospravedlňte sa zaň.
Teoreticky to ovládame všetci, skúsme to dnes zaviesť aj do praxe. Veď ako môžete chcieť šéfovať ostatným ľudom (rodine či podriadeným), keď neviete zorganizovať ani sami seba.
Vaše postrehy a názory môžete vyjadriť aj na FB page: Etiquette & LifeStyle, Veľa šťastia!
Celá debata | RSS tejto debaty